Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2024

ABOUT SACRIFICES


 ABOUT SACRIFICES

The massacres (and not sacrifices) of Polyxene, Iphigenia, etc. they are mythical (allegory), theatrical, as such events have been depicted on the books of their authors, but also on vases as decoration etc. and therefore their depiction does not mean that it is proof that we have a real event. Then, the fact that we see depictions of massacres of people on vases, seal stones, paintings, etc., does not mean that these represent human sacrifices, as some people think, since on the one hand there are also massacres of people from revenge, from judicial decisions, from duels and war encounters, etc. a. and on the other hand there are depictions of human sacrifices, such as e.g. of Iphigenia, Isaac, etc., which, while depicted, did not take place.
Iphigenia and Polyxene may have been real persons, but their sacrifice or slaughter is not a real event,
but theatrical. Polyxene, unlike Iphigenia, was killed in Achilles' tomb by Neoptolemus, Achilles' son, but not as a sacrifice, but out of revenge, because her brother Paris had treacherously killed his father (Achilles).
Polyxeni is not mentioned in Homer. It is mentioned for the first time in "Ilio Persin" by Arktinus (an epitome of Proclus), where the words sacrifice and human sacrifice are not used, but the verb slaughter.
Ancient text:«έπειτα εμπρήσαντες την πόλιν Πολυξένην σφαγιάζουσιν». Euripides uses the same verb and also says that Polyxene was killed for revenge, to honor Achilles.
Ancient text: «Τεθνηκε σοι παις προς τάφω Πολυξένη σφαγείσα Αχιλλέως, δώρον αψύχω νεκρώ» (Τρωάδες 625). Έδοξ’ Αχαιοῖς παίδα σην Πολυξένην σφάξαι προς ορθὸν χώμ' Αχιλλείου τάφου (Εκάβη 220).
Therefore, in the case of Polyxene, we do not have a human sacrifice, but simply a massacre, a revenge killing. It would be a sacrifice if her slaughter was an offering to some god, as it was in the case of Iphigenia and it was not, because the Greek gods did not want human sacrifices.
A.G. KRASANAKIS: "ABOUT SACRIFICES AND MEAT-EATING"
1. The Achaeans slaughter for revenge and do not sacrifice Polyxene. Tyrrhenian amphora of the 6th BC. century. British Museum.
____________________
Οι σφαγές (και οχι θυσίες) της Πολυξένης, της Ιφιγένειας κ.α. είναι μυθικές (αλληγορία), θεατρικές, ως τέτοια γεγονότα έχουν απεικονιστεί πάνω στα βιβλία των συγγραφέων τους, αλλά και σε αγγεία ως διακόσμηση κλπ και συνεπώς η απεικόνισή τους δεν σημαίνει ότι είναι απόδειξη ότι έχουμε πραγματικό γεγονός. Έπειτα, το ότι βλέπουμε απεικονίσεις σφαγών ανθρώπων σε αγγεία, σφραγιδόλιθους, πίνακες κλπ, αυτό δε σημαίνει και ότι αυτές παριστάνουν ανθρωποθυσίες, όπως γνωμοδοτούν ορισμένοι, αφού αφενός υπάρχουν και οι σφαγές ανθρώπων από εκδίκηση, από δικαστικές αποφάσεις, από μονομαχίες και πολεμικές συναντήσεις κ.α. και αφετέρου υπάρχουν απεικονίσεις ανθρωποθυσιών, όπως π.χ. της Ιφιγένειας, του Ισαάκ κ.α., που, ενώ απεικονίζονται, δεν έγιναν.
Η Ιφιγένεια και η Πολυξένη μπορεί να ήταν υπαρκτά πρόσωπα, όμως η θυσία ή η σφαγή τους δεν είναι πραγματικό γεγονός,
αλλά θεατρικό. Η Πολυξένη σε αντίθεση με την Ιφιγένεια σφάχτηκε στον τάφο του Αχιλλέα από το Νεοπτόλεμο, το γιο του Αχιλλέα, όμως όχι για θυσία, αλλά από εκδίκηση, επειδή ο αδελφός της ο Πάρις φόνευσε δολίως τον πατέρα του (τον Αχιλλέα).
Η Πολυξένη δεν αναφέρεται στον Όμηρο. Πρώτη φορά αναφέρεται στην "Ιλίου Πέρσιν" του Αρκτίνου (επιτομή Πρόκλου), όπου εκεί δε χρησιμοποιούνται οι λέξεις θυσία και ανθρωποθυσία, αλλά το ρήμα σφάζω.
Αρχαίο κειμενο: «έπειτα εμπρήσαντες την πόλιν Πολυξένην σφαγιάζουσιν» . Το ίδιο ρήμα χρησιμοποιεί και ο Ευριπίδης και επιπλέον λέει ότι η Πολυξένη σφάχτηκε για εκδίκηση, για να τιμηθεί ο Αχιλλέας.
Αρχαίο κειμενο: « Τεθνηκε σοι παις προς τάφω Πολυξένη σφαγείσα Αχιλλέως, δώρον αψύχω νεκρώ» (Τρωάδες 625). Έδοξ’ Αχαιοῖς παίδα σην Πολυξένην σφάξαι προς ορθὸν χώμ' Αχιλλείου τάφου (Εκάβη 220).
Επομένως στην περίπτωση της Πολυξένης δεν έχουμε ανθρωποθυσία, αλλά απλώς σφαγή, φόνο από εκδίκηση. Θα ήταν θυσία, αν η σφαγή της ήταν προσφορά σε κάποιο θεό, όπως πήγε να γίνει στην περίπτωση της Ιφιγένειας και δεν έγινε, γιατί οι ελληνικοί θεοί δεν ήθελαν ανθρωποθυσίες.
Α.Γ. ΚΡΑΣΑΝΑΚΗΣ: «ΠΕΡΙ ΘΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΚΡΕΑΤΟΦΑΓΙΑΣ»
1. Οι Αχαιοί σφάζουν για εκδίκηση και όχι θυσιάζουν την Πολυξένη. Τυρρηνικός αμφορέας του 6ου π.Χ. αιώνα. Βρετανικό μουσείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Concert of the internationally renowned composer Panagiotis Karousos at the World Philosophical Forum

  World Philosophical Forum P.F.F. - Culture and Development Associations (ENPAN) Concert of Panagiotis Karousos at the World Philosophical ...